تجدید ساخت آشپزخانه و یا ساخت آشپزخانه جدید نیاز به دانش دارد. از چیزهایی که به راحتی می تواند یک آشپزخانه را بسازد یا تخریب کند، کابینت آشپزخانه است. نه فقط خود کابینت ها، بلکه سخت افزارهایی که در آن به کار برده می شود. سخت ابزارهای جانبی کابینت یراق کابینت را شامل می شود. یراق آلات کابینت شامل : انواع جک کابینت ، لولا کابینت ، ریل کابینت ، دستگیره کابینت است. سولوس مارکت به عنوان وارد کننده یراق آلات کابینت است . فروشگاه اینترنتی یراق آلات کابینت شما را در انتخاب انواع یراق آلات کابینت راهنمایی می کند.

جک کابینت |بورس یراق کابینت سولوس مارکت

یراق کابینت

یراق آلات کابینت بخش مهمی از یک آشپزخانه است.

زیرا استفاده از انواع یراق آلات کابینت بی کیفیت می تواند همه چیز کابینت را خراب کند.

انتخاب درست  جک کابینت ، گازور ، ریل کابینت می تواند کابینت های آشپزخانه شما را زیبا جلوه دهد.

کاربرد جک کابینت :

کابینت های مدرن امروزی برای مصارف مختلفی طراحی می شوند . امروزه کابینت های متنوعی ساخته می شوند. از جمله قطعات مهم در کابینت کشوها و درب ها هستند. جک کابینت برای نصب درب های داشپورتی و درب هایی که روبه بالا بازمی شوند کاربرد دارد. بیشترین کاربرد جک در درب کابینت برای آبچکان است.

انواع جک کابینت از نظر جنس :

جک های کابینت از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شود. دو جنس برنج و پلاستیکی آن نیز در بازار موجود است . بهترین جک کابینت از فولاد است . بدلیل اینکه این یراق کابینت از جمله قطعاتی است که روزانه با آن بسیار سروکار داریم . دیگر یراق کابینت مانند لولا گازور، دستگیره کابینت ، ریل کابینت نیز از جمله اجزای مصرفی است . باید از بهترین و مقاوم ترین جنس انتخاب شود. تنها در این صورت است که می توان ادعا کنید بهترین کابینت را دارید.

 انواع جک در یراق آلات کابینت :

جک پمپی را جک گازی نیز می گویند . جک اتوبوسی هم به جک آسانسوری معروف می باشد.

جک کابینت | بورس انواع جک کابینت

جک اتوبوسی | بورس یراق کابینت سولوس مارکت

کاربرد جک پمپی کابینت :

برای نصب کابینت های هوایی و آبچکان ها نیاز به جک پمپی داریم . این جک سبب به راحتی باز شدن درب می شود. اما از معایب این جک می توان به بسته شدن آن همراه با ضربه اشاره کرد. این عمل سبب بسته شدن و کوبیده شدن درب به بدنه می شود .  این کوبش صدایی بلند را تولید می کند . بنابراین هنگام بسته شدن سعی کنید درب را با نیروی بیشتری نگه دارید. و عمل بستن درب را به آرامی انجام دهید. هر قدر انتخاب شما هنگام خرید جک کابینت دقیق تر باشد. به طوری که جک کابینت نسبت به اندازه و وزن کابینت از استانداردها پیروی کند . این اتفاق کم تر رخ خواهد داد. زیرا تولید جک کابینت از نظر نیرو انواع مختلفی دارد.  در ادامه توضیح بیشتری ارائه خواهیم داد . هر کدام از این جک ها باید با اندازه کابینت و وزن کابینت تناسب داشته باشد.

تقسیم بندی جک پمپی کابینت از نظر قدرت و نیروی آنها عبارتند از:

  • جک کابینت 80  نیوتنی برای نصب درب های 70 سانتی متری باید از این نوع جک پمپی کابینت استفاده شود.
  • جک کابینت 100 نیوتن برای درب های 70 سانتی متر تا 1 مترباید از این نوع جک پمپی کابینت استفاده شود.
  • جک کابینت 120  نیوتن برای درب های بالاتر از یک متر این نوع جک پمپی کابینت کاربرد دارد.

هرمقدارعرض درب کابینت کم باشد، نیاز به جک با قدرت کم تری دارید . بلعکس هر چقدرعرض درب کابینت بیشترباشد، باید جک با قدرت بیشتری خریداری شود. از طرفی اگر وزن درب کابینت شما کم است باید جک کابینت با قدرت پایین را استفاده کنید. چراکه اگر جک قوی استفاده شود فشار بسیار زیادی به لولا گازور کابینت وارد می شود . در هنگام باز شدن نیز با شدت باز خواهد شد . جهت اطلاع از نحوه رگلاژ درب کابینت به صورت تصویری می توانید در این قسمت مقاله ما را بخوانید .

نصب جک پمپی کابینت |سولوس مارکت

طریقه نصب جک کابینت |سولوس مارکت

طریقه نصب جک کابینت

طریقه نصب جک کابینت :

برای تعویض جک کابینت کافی است اطلاعاتی مختصرداشته باشید.هنگام شل شدن جک کابیت و یا خراب شدن جک کابینت نصب مجدد را می توانید با استفاده از راهنمای نصب در کاتالوگ انجام دهید. در کاتالوگ جک کابینت که در جعبه محصول قرار دارد می توانید جک را بدون نیاز به متخصص نصب کنید . شما باید قطعات مختلف انواع جک کابینت را بشناسید. برای انجام عمل تعویض جک خراب نیاز به آوردن نصاب نیست . به عنوان مثال برای آموزش نصب جک پمپی کابینت کافی لازم است بدانید. این جک پمپی دارای یک خار کوچک در انتها یعنی محل نصب به کابینت است. این خار را از جا آزاد کنید . این عمل را توسط یک پیچ گوشتی می توانید براحتی انجام دهید . سپس به راحتی جک را ازمحل خارج کنید . حالا می توانید جک جدید را جایگزین نمایید.

نصب جک پمپی کابینت :

برای توضیح باید بگوییم . این کار نیاز به دریل و پیچ گوشتی دارد .توسط دریل بدنه کابینت را از محل پیچ ها سوراخ  می کنیم. سپس توسط دریل سوراخ های روی درب کابینت را نیز ایجاد می کنیم . در نهایت با فشاری کوچک جک را در محل خود قرار می دهیم . با مراجعه به فیلم آموزش نصب جک پمپی کابینت می توانید به صورت عملی با این کار آشنا شوید .

طریقه نصب جک پمپی کابینت |بورس یراق

طریقه نصب جک پمپی کابینت

طریقه نصب جک پمپی کابینت |سولوس مارکت

نکته مهم درهنگام نصب جک کابینت :

هنگام نصب جک باید زاویه باز شدن درب نسبت به تغییر مکان جک مورد توجه قرار گیرد.

درب کابینت در زوایای مختلف 90 درجه یا 80 درجه یا 70 و … باز می شود.

هنگامی که از دو جک برای نصب درب استفاده شود.

حالت استاندارد به گونه ای است که ازدو جک 80 نیوتنی استفاده کنید .

 

 جک اتوبوسی و انواع آن :

جک اتوبوسی آرام بند

جک اتوبوسی معمولی 

همانطور که از اسمش پیداست مکانیزم عملکرد این در مانند درب اتوبوس است .

عملکرد جک اتوبوسی آرام بند به گونه ای است که آرام ، روان ، بی صدا عمل می کند .

بصورت دو زمانه عمل می کند . اما جک اتوبوسی معمولی این طور نیست و با سرعت و صدای بیشتری باز و بسته می شود.

انواع جک کابینت آلفا وبهتربن قیمت جک کابینت بلوم را در فروشگاه سولوس مارکت جستجو کنید.همراهان گرامی فروشگاه اینترنتی یراق آلات کابینت سولوس مارکت در صورت مفید بودن مطالب .ما را در گوگل پلاس دنبال کنید . شما می توانید فیلم های آموزشی ما را در توییتر و لینکداین و فیس بوک مشاهده کنید. ما را از نظرات سازنده خود بهره مند نمایید.