دراین مقاله فروشگاه اینترنتی روشنایی راه کاری مفید برای قطع برق ساختمان ارائه نموده است .اطلاعاتی از سیستم برق اضطراری ساختمان به شما می دهد .قطع ناگهانی برق روشنایی در برخی ساختمانها به دلیل کارکردهای خاص آن، چیزی بیشتر از یک اتفاق ناخوشایند است. مثلا قطع برق تجهیزات روشنایی که برای انجام امور پزشکی یا برخی فعالیتهای صنعتی ساخته میشوند. علاوه بر این، برخی دستگاههای الکتریکی مانند سیستم های کامپیوتری نسبت به نارسایی هایی از قبیل افت لحظه ای ولتاژ، افت طولانی ولتاژ، قطع برق، ولتاژهای لحظه ای بالا، نویز و تاثیرات فرکانس رادیویی و تغییرات فرکانس در منبع تغذیه خود حساس هستند.

قطع برق

در برخی ساختمان ها هم عدم کارکرد تجهیزات الکتریکی مانند:

  • آسانسورها
  • دربهای اتوماتیک
  • سیستمهای گرمایش
  • سرمایش
  • تهویه مطبوع
  • پمپ های تامین فشار آب
  • پمپ های آتشنشانی یک دردسر محسوب میشود. به همین منظور تجهیزات برق اضطراری به عنوان نوعی سیستم پشتیبان لوازم روشنایی و الکتریکی است.درزمان بحران و یا وقتی که سامانه  معمولی از کار می افتند، به کار می آیند.

مزایا

  • UPS یا همان سامانه برق اضط راری مخفف عبارت Uninterruptible power supply  به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است .
  • از قطعات جامدی تشکیل میشود که بین منبع برق ورودی و بار وصل میگردد.
  • از بروز اختلالات برق ورودی از جمله قطع کامل آن جلوگیری میکند.
  • وظیفه اصلی این سامانه تامین بدون وقفه برق مصرفی است، این سیستم بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار میگیرد.
  • نیز علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده میگردد.
  • در حقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (UPS) سبب می شود.
  •  بر بیشتر مشکلات ناشی از برق شهر غلبه کنید. همچنین محافظت در برابر قطع کلی برق را نیز به دست آورید.
  • سطوح مختلفی از حفاظت را در مقابل مشکلات برق برای سیستم خود جهت جلوگیری از تخریب و یا ازدست دادن اطلاعات به کار گیرید. 

 

انواع منابع تغذیه اضطراری منابع تغذیه اضطراری  بر اساس روش تامین انرژی در زمان قطع شدن برق

• برخی منابع از باتری برای تولید انرژی استفاده میکنند .که در مدت زمانی که میتوانند برق تامین کنند محدودیت دارند.

• برخی دیگر از منابع از موتور مکانیک و ژنراتور بهره میبرند.

 

تا زمانی که سوخت موتور مکانیکی فراهم باشد، میتوانند برق اضطراری را حفظ کنند.عامل مهم دیگری که بر اساس آن میتوان سامانه را تقسیم بندی کرد.مدت زمانی است که طول میکشد تا سامانه برق اضطراری جای شبکه برق اصلی را بگیرد. برخی از سامانه ها میتوانند بدون تاخیر و یا تنها با چند دهم ثانیه تاخیر، برق اضطراری را وارد مدار کنند.این گونه از سامانه ها معمولا از باتری برای تامین انرژی استفاده میکنند. در اتاقهای عمل، اتاقهای رایانه و سامانه های نظامی استفاده میشوند. دسته دیگری از سامانه ها برای تامین برق اضطراری از موتور مکانیکی است . وازمولد استفاده میکنند .به علت زمان بر بودن راه اندازی، این سامانه ها در وصل جریان برق، مدتی دیرکرد دارند.البته سامانه هایی که ترکیبی از این اقلام باشند نیز موجود هستند.

 

سیستم اضطراری برق و روشنایی

طبق  سیستم اضطراری برق و روشنایی ساختمان اگر میخواهید برای ساختمان خود یک سیستم برق اضطراری راه بیندازید

دستگاه آفلاین 

انتخاب اول شما میتواند سیستمهای آفلاین  باشد. این سیستم هر چند قیمت مناسبی دارد. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است . اما بهتر است انتخاب اول شما نباشد.  چون در این سیستم اشکالات برق شهر به خروجی منتقل شده است .  بین ورودی و خروجی ایزولاسیون وجود ندارد. زمان انتقال سویچینگ آن بالاست و به ۴ تا ۸ میلی ثانیه میرسد. منظور از زمان سویچینگ مدت زمانی است که بین قطعی برق و راه افتادن سیستم یوپی اس به طول میانجامد. در هنگام خرید به یاد داشته باشید . هر قدر زمان سو سیستم کمتر باشد، عملکرد دستگاه بهتر است .

سیستم لاین اینتراکتیو

انتخاب دیگری است که در اختیار دارید. در این نوع سیستم با توجه به اینکه در شرایط یکسان تعداد دفعات استفاده از باتری کمتر از مدل آفلاین است. در نتیجه عمر مفید باتری افزایش می یابد . اما در این سیستم هم زمان سوییچینگ چند میلی ثانیه طول میکشد . و هنوز به صفر کاهش نیافته است. اختلالات فرکانسی فقط در حالت استفاده از باتری حذف میگردند. قیمت آنها نسبت به دستگاههای آفلاین گرانتر است. 

 دستگاههای آنلاین 

که از دو نوع دیگر گران تروالبته پیچیده تر و مجهزترند. در این سیستم ولتاژ و فرکانس در خروجی ثابت است . به علت عملکرد دائمی که در حفاظت دائمی از ولتاژ دارند.  زمان سوئیچنگ به صفر ثانیه میرسد.این ویژگی امتیاز مهمی به شمار می آید . مخصوصا در مورد بارهای حساس در شبکه های ارتباطی قابل توجه است . ضریب اطمینان را در تغذیه بارهای شبکه بالا میبرد. با توجه به اینکه برخی وسایل الکتریکی برای درست عمل کردن نیاز به برق متناوب دارند.دستگاه UPS پس از بازیابی انرژی الکتریکی از باتری آن را دوباره به فرم متناوب در خواهد آورد.کیفیت برق متناوب خروجی یکی دیگر از ویژگیها است . در زمان انتخاب UPS باید در نظر گرفت. راهنمای نصب سیستم UPS در ساختمانهای ساخته شده هم قابلیت اجرا دارد.

نحوه نصب

 شما برای نصب این سیستم میتوانید با شرکتهای اجراکننده تماس بگیرید. کارشناس شرکت مربوطه با توجه به  تعداد و نوع دستگاههای برقی که در ساختمان وجود دارد. و نیز این دستگاه ها چه توانی را مصرف میکنند سیستم مناسب را انتخاب و اجرا میکند. نکته قابل توجه این است که برای برخی از لوازم برقی مانند لامپهای کم مصرف اجرای این سیستم مناسب نمی باشد .

درباره سولوس مارکت

تجهیزات برق و روشنایی وپنل اس ام دی توکار، لامپ ال ای دی توکار را در سایت سولوس بیابید. در آینده نزدیک راهنمای خرید انواع چراغ خیابانی smd و چراغ خیابانی cob و روشنایی گلخانه را تحت عنوان مقاله ای ارائه می نماییم. همراهان گرامی درصورت مفید بودن برق و روشنایی و سیستم اضطراری ساختمان ازشما خواهشمندیم جهت امتیاز دادن به سایت فروش اینترنتی تجهیزات برق و روشنایی ما را با فشردن کلید زیر دنبال کنید .از قبل کمال تشکر را داریم .