اجاق رومیزی در سال های اخیر در آشپزخانه های مدرن کاربرد فراوانی پیدا کرده است . در حال حاضر کیفیت اجاق ایرانی،اجاق گاز رومیزی کن ،اجاق گاز توکار اخوان و… با بهترین اجاق گاز رومیزی خارجی برابری می کنند. راهنمای خرید اجاق رومیزی  توسط سولوس مارکت برای خرید بهترین برند اجاق گاز ایرانی ارائه شده است .  گاز رومیزی در دو نوع گازی و برقی تولید می شوند . اجاق گازهای برقی نسبت به چدنی و الکتریکی راحت تر تمیز می شوند. در نوع برقی از انرژی برق استفاده می شود . مصرف انرژی این اجاق گازها A می باشد. برای مناطقی که انرژی گاز ندارد کاربرد دارد. اجاق گازهای گازی در کشور ما بسیار کاربرد دارد . دلیل این امر وجود انرژی گاز با قسمت مناسب می باشد. 

 

انواع گاز

انواع مختلف گاز صفحه ای استیل، گاز صفحه ای شیشه ای ، استیل شیشه ای ، لعابی، سرامیکی وجود دارد. 

 بنابراین بسته به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه انتخاب می شود.

انتخاب جنس صفحه در خرید گاز رومیزی قدم اول و مهم است.

گاز صفحه ای استیل |اجااق گاز توکار

اجاق رومیزی استیل:

در دو نوع ساده و آجدار یا ضد خش هستند . مزیت استیل ساده در راحتی نظافت آن می باشد . اجاق گاز استیل به دلیل مقاومت بالا طرفداران زیادی دارد . در زمان نظافت این اجاق گازهاباید توجه بیشتریداشت و از ایجاد خط و خش روی آن جلوگیری کرد. یکی از مزایای اجاق گاز استیل آجدار به گونه ای است که ضد خش می باشد . از معایب اجاق گاز صفحه ای آجدار این است که پاک کردن روغن و غذا از روی آن  به سخت است .  دراستیل آجدار رنگ اجاق به مرور زمان تغییر می‌کند . اجاق گاز آجدار به مرور زمان کیفیت و زیبایی خود را از دست میدهد. 

گاز صفحه ای شیشه ای- بهترین اجاق گاز توکار

اجاق گاز توکار شیشه‌ای:

اینگونه اجاق گازهای صفحه ای از شیشه‌های سکوریت نشکن با تحمل درجه حرارت بالا ساخته شده است.  نظافت این اجاق گازها راحت‌تر می‌باشد. بهتر است اجاق گاز شیشه ای بعد از پخت غذا تمیز شود. اثرات لک و چربی بر روی آن باقی نماند. این امر در ماندگاری زیبایی این اجاق ها تآثیر گذار است .اجاق گاز توکار شیشه‌ای بر اثر ضربه معمولی از بالا به راحتی نخواهند شکست . به ندرت امکان شکستن این گازها وجود دارد. تغییرات سریع دما بر اثر ریختن مایعات روی سطح شیشه باعث امکان ترک خوردگی و خورد شدن شیشه می شود. دلیل این اتفاق این است که این شیشه ها فشرده شده اند و نسبت به تغییر سایز در حد یک میلی متر  نیزحساس است .

قیمت گاز رومیزی

تغییرات قیمت گازهای شیشه ای به دلیل استاندارد و کیفیت همین شیشه ها است. وجود اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت به دلیل کیفیت شیشه آن است. دلیل اینکه برخی خرید اجاق گاز رومیزی دست دوم با برند معروف را به اجاق ارزان قیمت مارک های متفرقه ترجیح میدهند. در این نوع از اجاق گازها اگرسطح مقطع ظروفی که روی شعله قرار می گیرد ، متناسب با شعله ها باشد هرگز آسیب نخواهد دید. چراکه برگشت حرارت به سطح شیشه در صورت عدم تناسب ظروف با سر شعله ها بیشتر است . سر هر شعله به گونه ای طراحی شده است که سایز ظروف مخصوص خودش باید روی آن قرار گرفته شود.

توصیه :

اگر می خواهید شیشه اجاق گاز صفحه ای شما نشکند از چدن کمکی و یا شعله پخش کن برای ایجاد فاصله بین شیشه و ظرف استفاده کنید. علاوه بر این باید از برخورد اجسام نوک تیز به سطح اجاق گاز شیشه ای خودداری نمود. 

اجاق گاز توکار شیشه استیل - بهترین قیمت

اجاق گاز توکار شیشه استیل :

این اجاق گازها از ترکیب نمای شیشه ای و لبه های استیل ساخته می شود . دوام زیاد و نظافت آسان از مزایای این نوع از گازها است. این اجاق گازهای ترکیبی از مدل های جدید اجاق گازها به شمار میروند. در انتخاب این اجاق گاز باید به جنس استیل و ضد زنگ و ضد خش بودن آن توجه شود.در ضمن باید جنس شیشه سکوریت را نیز مد نظر قرار داد. 

اجاق گازهای لعابی:

این نوع مانند اجاق گازهای قدیمی کابینتی که بیشتر از صفحات لعابی تولید میشد از جنس لعاب است. برای نظافت این اجاق گازهای از اجسام زبر و نوک تیز نباید استفاده شود. این نوع گاز ها توسط گاز پاک کن ها و براق کننده ها به راحتی تمیز می شوند .

اجاق گاز توکار سرامیکی : 

این نوع اجاق گازها از مقاومت بالایی برخوردارند و حتی شوک سریع حرارتی برای این نوع اجاق گاز مشکل ایجاد نمی کند.

برخی از انواع سرامیکی با شیشه ترکیب می شوند.

اجاق گازهای صفحه ای در ابعاد 50 و 60 و90 سانتی متر بسته به تعداد شعله ها متغیر است.

در هنگام خرید این اجاق ها باید به تناسب ابعاد هود وگاز توجه ویژه ای داشت.

در مجموع در هنگام خرید اجاق گاز باید به مواردی ازجمله:

 

  • ابعاد

  • تعداد شعله 

  • محل تعبیه شعله پلوپز

  • ایمنی از جمله داشتن فندک و ترموکوپل

  • استاندارد

  • تناسب ابعاد هود و اجاق گاز

  • مصرف انرژی 

  • سایر امکانات (صفحه لمسی ،قفل کودک،تایمر)

    اجاق گاز
    اجاق گاز

     

    مجموعه فروشگاه اینترنتی کالای ساختمانی سولوس مارکت گلچینی از بهترین برند گاز ایرانی را در نظر گرفته است .

    این برند ها با بهترین اجاق گاز رومیزی خارجی و گاز رومیزی ایتالیایی برابری دارد.

   قیمت اجاق گاز رومیزی دراین فروشگاه با قیمتی کاملا رقابتی عرضه میگردد.